Ya!! Memang Betul Saya Ada Keluar Dengan Lelaki Lain. Dia Pandai Bergaya,Ada Kereta.. Awak?? Tak Ada Apa Kan? ‘Saya Minta RM14K Je, Itu Pun Tak Mampu? Kita Putus!’

INSPIRASI

Screenshot perbualan WhatsApp seorang lelaki bersama pasangannya yang mahu memutuskan hubungan mereka kerana lelaki itu gagal memberi duit hantaran RM14,000 viral di media sosial.

Oleh kerana gagal memenuhi permintaannya, gadis itu nekad memutuskan perhubungan mereka dan dalam masa yang sama, dia juga sudah mempunyai pengganti.

“Maaf, saya tak kenal manusia miskin dan tak berduit macam awak. Baik awak lupakan saya.

“Yes, saya jumpa orang lain yang lagi kaya dan mampu menanggung hidup saya. Macam mana saya nak hidup kalau duit hantaran pun awak tak mampu bayar? Saya minta RM14,000 je pun. Itu pun tak mampu?” soalnya.

loading..

Kata-kata gadis itu membuatkan lelaki berkenaan sedih dan mula mengingatkan kembali segala susah senang dia mengikat perut, berpuasa demi menanggung gadis itu dan mengumpul duit hantaran, RM50,000 termasuk kos majlis perkahwinan kedua-dua belah pihak.

Namun, sudah terlambat kerana gadis itu nekad untuk meninggalkannya.

“Setakat RM14,000 tak banyak, saya degree, bukannya master, PhD. Ramai lagi gadis di luar tu yang boleh minta RM300 – RM1,000. Kutip saja di tepi jalan. Saya ni mahal, faham tak?” katanya.

loading..

Selain tidak mampu beri duit hantaran RM14,000, gadis itu turut mempertikaikan yang lelaki itu tiada rumah, kereta berbanding teman lelaki barunya.

Meskipun nekad memutuskan hubungan mereka, gadis itu enggan memulangkan cincin yang telah diberikan.

Akhirnya lelaki itu redha dan menerima keputusan gadis yang pernah dicintainya itu.

“Saya bersyukur sebab awak bukan ditakdirkan untuk saya. Mungkin ada lagi hawa lain yang jauh layak untuk saya di dunia ini. Awak pun tak layak bagi saya,” katanya yang juga turut menghalalkan cincin dan segala barangan yang telah diberikan kepada wanita itu.

No Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

INFORMASI
Pernahkah Kucing Datangi Anda ketika Makan, Ini 3 TANDANYA Anda Patut Tahu.. Sila Baca & Sebarkan.

KUCING merupakan salah satu hewan yang dicintai oleh Rasulullah ﷺ. Tetapi, tak banyak orang menyukai hewan ini. Salah satu alasannya karena rasa takut atau memang punya pengalaman buruk mengenai hewan ini. Hanya saja, hewan ini banyak ditemui di mana-mana. Sehingga, cukup sulit bagi kita berpaling dari hewan ini. Seperti halnya …

INSPIRASI
Kaki Lumpuh Terpaksa Jalan Terbalik Guna Tangan Untuk Hidup

Anak kecil dari China ini walaupun kakinya lumpuh namun tidak putus asa malah dirinya berjalan ke sekolah ia menggunakan kedua tanganya untuk berjalan. Berjalan menggunakan dua kaki adalah perkara biasa dilakukan orang namun bagaimana jika berjalan menggunakan kedua tangan? Pastinya aneh dan jarang sekali terjadi namun di China ada seorang …

INSPIRASI
“Rasulullah Tak Pakai Topi Keledar Kenapa Saya Kena Pakai?” Jawapan Polis Ini Buat Tok Imam Jadi BISU dan TERLOPONG Seketika!!

Dalam menjalankan tugas sebagai mana kewajiban seorang polisi trafik untuk menjaga keselamatan awam atau pengguna jalan raya amatlah penting dan itu adalah tanggung jawab mereka. Kena tengking,maki hamun adalah irama yang menjadi alunan musik yang mereka dengar setiap hari.padahal mereka hanya menjalankan tugas yang sebenarnya kebaikannya untuk anda sendiri. Di …