Blog
KINI TRENDING

7 Rahsia Kecilkan Perut, Peha & Punggung. Semua Dalam 2 Minggu!

Kegemukan dan lemak lelaki terletak pada perut. Bila nampak ‘boroi’, maka selalunya kita kata dia gemuk. Sebaliknya, lemak perempuan tidak terkumpul di perut tetapi di paha. Oleh kerana itu, ada orang perempuan yang nampak kurus di muka, tapi sebenar masih mengalami masalah berat badan berlebihan. Maka inilah yang paling mereka …

Read More
KINI TRENDING

6 Perkara Encik Suami Tak Tahu Tentang Ibu Yang Bekerja Dari Rumah

“Kerja dari rumah bukannya susah mana. Tak payah nak bersiap, boleh buat di mana-mana. Sambil jaga anak pun tak ada masalah.” Inilah antara pendapat suami ataupun sesiapa pun yang belum pernah memerhatikan aktiviti ibu yang menjalankan kerja dari rumah. Tidak dinafikan, pelbagai keistimewaan dan kelebihan mereka yang tidak perlu ke …

Read More
KINI TRENDING

11 Perkara Yang Dilakukan Oleh Orang Berjaya Sebelum Usia 30 Tahun

Secara umumnya, usia 20an adalah amat kritikal dan mencabar. Ini kerana, menurut ahli psikologi, wanita sedang dalam memasuki fasa terawal dalam kareer seseorang. Dalam usia ini juga, ramai yang sedang disibukkan dengan persediaan menjejaki alam rumahtangga dan sebagainya. Oleh itu, perasaan insecurity atau ketidakstabilan adalah sesuatu yang sinonim dengan usia …

Read More
KINI TRENDING

Ini Sebenarnya Maksud Garis Hitam Pada Perut Ibu Mengandung

“Sejak perut makin membesar ni, makin jelas garis hitam di perut. Orang kata kalau ada garisan jelas macam ni, dapat anak lelaki, ye ke?” Garisan hitam atau berwarna gelap yang menegak dari kawasan bawah pusat hingga ke bahagian kemaluan ini amat sinonim dengan wanita hamil. Ia biasanya muncul pada usia …

Read More
KINI TRENDING

5 Sebab Mesti Bawa Anak Ke Pantai

“Bosanlah asyik bawa anak pergi jalan dekat mall je. Duit pun banyak habis. Tapi, mana lagi nak bawa budak-budak ni jalan ye…” Walaupun dah macam-macam tempat menarik yang dibina sekarang, namun tak dinafikan bahawa pantai adalah salah satu keindahan semulajadi yang memiliki seribu satu keistimewaan tersendiri. Malah, terdapat kajian saintifik …

Read More
KINI TRENDING

Mungkin Ini Sebabnya Gigi Si Kecil Tak Tumbuh-tumbuh

“Rania ni dah nak masuk setahun, tapi sebatang gigi pun tak tumbuh lagi. Normal ke kalau lambat tumbuh macam ni?” Biasanya kita tengok bayi akan mula tumbuh gigi sekitar usia 6 bulan, iaitu usia di mana mereka sudah mula diperkenalkan dengan makanan tambahan. Mengikut carta pertumbuhan gigi bayi, gigi yang …

Read More
KINI TRENDING

Ibu Bapa, Tolonglah Jangan Bawa Anak Ada Chicken Pox Keluar Berjalan

“Jom kita pergi playground” “Eh kejap, kita tak boleh bawa anak kita ke playground lah, tengok dekat badan dia naik chickenpox!” Chicken pox atau cacar air adalah salah satu kondisi kesihatan yang merisaukan apabila berlaku kepada kanak-kanak. Jangkitan boleh berlaku jika pesakit membuat sentuhan atau melalui titisan cecair. Jadi, amat …

Read More
KINI TRENDING

Jangan Pandang Remeh, Ini 7 Bahaya Bila Anak Terlalu Montel

“Eee geramnya tengok anak ko ni. Gebu gebas pipi dia. Rasa nak gigit-gigit je!” Tersenyumlah mak ayah bila anak masing-masing dipuji comel. Namun begitu, ibu bapa seharusnya menyedari betapa pentingnya peranan mereka dalam memantau berat badan anak-anak. Lazimnya anak yang montel ini memiliki berat badan yang melebihi tahap normal dan …

Read More
KINI TRENDING

8 Perkara Anda Tak Tahu Tentang Presiden ‘Termiskin’ Di Dunia

Cara hidup mereka yang berjawatan korporat memang sinonim dengan kemewahan, begitu juga dengan seorang presiden atau Perdana Menteri. Semua keperluan terjaga dan sentiasa mendapat kawalan ketat sepanjang masa. Namun lain pula ceritanya dengan bekas Presiden ke-40 Uruguay, Jose Mujica yang memerintah pada tahun 2010 hingga 2015. Beliau ini terkenal dengan …

Read More
KINI TRENDING

Tapak Tangan Berpeluh Banyak Sampai Tak Boleh Buat Kerja? Ini Puncanya

“Doktor, tapak tangan saya berpeluh banyak sangat sampai tak boleh buat kerja. Kenapa, ya?” Nak pegang pen lama-lama pun susah, apatah lagi kalau pakai sarung kaki atau stokin. Sampai sepanjang masa nak kena lap sebab selalu basah dan berpeluh. Ada tak antara anda yang mengalami masalah macam ni? Jom kita …

Read More